Handelsbetingelser
Green Village Studio drives af Alt Om Indretning Aps,
CVR. Nr. 36925760,
Syriensvej 33, 2300 KBH.
Telefon: 21 96 97 52
info@greenvillagestudio.dk
Køb hos Green Village Studio
På Green Village kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har andre forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Altomindretning.dk, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Grenvillagestudio.dk.
Altomindretning.dk (Alt Om Indretning IVS)
Priser
Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres ikke hverken ved prisfald eller stigning. Der tages forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer og ved fejl på priser forbeholder vi os ret til at annullere ordren.
Levering
Green Village leverer varer i hele Danmark. Undtagelser er ikke brofaste øer, som aftales nærmere inden bestilling. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Green Village’s grossister.
Ved levering af møbler og større ting, er leveringen til kantsten, og ekskl. Opbæring. Dette kan aftales individuelt med Green Village. Green Village leverer din ordre hurtigst muligt. Ved snedkerfremstillet varer er leveringstiden typisk 5-6 uger afhængig af type og størrelse. Ønskes der opmåling og montering vil det typisk forlænge leveringstiden. Du modtager kort efter bestillingen en endelig leveringsdato på mail. Alle ordre leveres på hverdage i dagtimerne. Ønskes en bestemt leveringsdag skal det skrives i notatfelter og vi vil forsøge at efterkomme ønsket. Det tilstræbes, at varen leveres på den aftalte dato, men Green Village kan ikke udelukke, at der kan ske fejl, så varen bliver forsinket.
Green Village kan ikke gøres ansvarlig, og dækker ikke følgeomkostninger grundet forsinkelser af leverancer samt evt. håndværkerudgifter eller tab i forbindelse med forsinkede leverancer eller fabrikationsfejl i produktet. Alle varer leveres i gadeplan/fortovskant. Derfra skal du selv sørge for transporten til dit køkken/etage. Det skal være muligt for en lastbil at køre til leveringsadressen. Varerne kommer direkte fra producenten og leveres usamlet med mindre andet er aftalt.
Modtagelse af varer
Dine bestilte varer bliver leveret med fragtbil. På leveringsadressen skal der gerne være én til at modtage/kvittere for godset og tjekke for evt. fragtskader. Der er meget vigtigt, at du går varerne omhyggeligt efter mens fragtmanden er der. Hvis ikke der er nogen til stede til at kontrollere varerne ved modtagelse, skal det noteres på fragtbrevet at godset må stilles. Er der ingen til at modtage varerne og intet andet er aftalt, så vil varen blive forsøgt leveret igen efter en ny aftale med dig. I så fald betaler du selv for den ekstra fragt til genlevering.
OBS! Hvis du vælger, at pakken må stilles på din adresse, forgår det på eget ansvar. Hvis pakken forsvinder fra adressen, efter at denne er stillet korrekt, ydes der ingen erstatning fra vores side.
Levering af større møbler og pakker:
Vi aftaler altid leveringstidspunktet forud for vores leverancer af større møbler og pakker. Som kunde bliver du kontaktet af en medarbejder, hvor I aftaler nærmere om leveringsdato og tidspunkt. Det vil være muligt at lave en aftale med vores chauffører eller transportfirmaet vedr. evt. aflæsning af varer på et ikke synligt sted på adressen, såfremt ingen er hjemme. En sådan aflæsning, i eksempelvis en carport, vil altid være på eget ansvar. Hvis man ikke er hjemme på aftalte tidspunkt, og vi skal lave en ny aftale om levering, vil der blive pålagt et leveringsgebyr for den ekstra levering.
Ikke afhentet varer i pakkehop eller pakkeboks:
Hentes varen ikke ingen for fristen, vil pakken blive returneret til netbutikken, og du skal selv betale for returforsendelsen.
Synlige skader
Er der synlige skader på godset eller emballagen bedes det noteret på fragtbrevet mens chaufføren stadig er der. Hvis du kvitterer for modtagelsen på fragtbrevet uden anmærkninger, skriver du under på, at det er modtaget uden synlige transportskader, og fragtfirmaet er så undtaget for ansvar.
Det er vigtigt at du altid tjekker din pakke ved modtagelse. Nægt modtagelse, hvis varen er tydeligt beskadiget under transporten. Har du modtaget pakken og en eller flere af dine varer er beskadiget under transport, har du pligt til at oplyse os herom indenfor 48 timer. Hvis der ikke nægtes modtagelse, eller indgives information om transportskade indenfor 48 timer, hæfter du selv for varen.
Skjulte skader
Godset kan godt have fået en skade, som ikke kan ses på emballagen. Pak derfor dine varer ud hurtigst muligt og kontroller dem. Er der en skade, som ikke kunne ses på emballagen, bedes De meddele Green village hurtigst muligt. Gerne inden 7 dage. Fragtfirmaet godkender ikke reklamationer indsendt senere end 7 dage efter modtagelse. Skulle uheldet være ude og dine varer har fået skade, så vil sagsbehandlingen gå meget hurtigere hvis vi kan få oplyst fragtbrevsnummeret, og nogle digitale billeder af godset og skaden.
Fragtpriser
Fragtprisen på de bestilte varer fremgår af varekurven, fragtprisen vil afhænge af hvilke og hvor mange varer du bestiller. Ved specialordrer er fragten oplyst i tilbuddet.
Bemærk at der ved større møbler der skal leveres med stykgods vil blive pålagt et ekstra fragtgebyr på 350-650 kr.
Afbestillinger
Ønsker de at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket afbestilling. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Har de modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “afbestilling” indsat i emnefeltet. Afbestilling bør ske inden kl. 15 til Green Village samme dag, som bestillingen er foretaget.
Betaling
Green Village modtager betaling med Visa, Visa/dankort, Visa Elektron, Master, Master Direct og Maestro. Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes. Ved brug af internationale betalingskort opkræves et betalingsgebyr på 1,45 % for dansk udstedte kort og fra 2,75 % for udenlandsk udstedte kort. Alle priser på www.greenvillagestudio.dk er inkl. moms, og i DKK. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk.
Fortrydelsesret
Hvis du af en eller anden grund fortryder dit køb er der 14 dages fuld returret på lagerførte varer, regnet fra den dag de modtages. Fortryder du dit køb, kan varen returneres såfremt, at varen er i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Kontakt os derfor altid inden en evt. returnering og gerne med det oprindelige ordre nr. Når varen er modtaget retur og godkendt, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten, refunderes købesummen til din konto. Der går 2-7 hverdage før du kan se beløbet på din konto.
Vi tilbagebetaler det fulde beløb du har købt for excl. den oprindelige fragtomkostning, som vil blive fratrukket tilbagebetalingen. Fragtpriserne for levering i Danmark varierer fra 45 – 60 kr. Beløbet vil blive krediteret dit betalingskort konto indenfor 2-5 hverdage. Vi vil også bede dig foranledige og betale for retur-fragten.
Fortrydelsesretten gælder kun ved forbrugeres køb af varer i webshoppen og der er dermed ikke de samme betingelser for erhvervsdrivende i forhold til fortrydelsesretten.
Ved returnering af varer betaler kunden selv fragtomkostninger.
Varer så som møbler kan ikke returneres med almindelig post. Udgifterne til returnering af varerne kan forventes til 375-950,- kroner.
Returnerede varer skal pakkes korrekt. Beskadigede returnerede varer erstattes og returneres ikke, hvis skaden opstår på grund emballage ved returnering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, herunder blandt andet bestillingsvare.
Green Village tager som udgangspunkt ikke afklippede metervarer retur, da disse betragtes som værende specialproducrede produkter.
Såfremt du fortryder købet af et stykke metervare, kan dette derfor kun ske mod forudgående aftale med Green Village enten telefonisk eller via mail. Ved returnering af et stykke metervare modregnes der – 50 % af produktet’s købsværdi svarende til den tabte værdi af det afklippede stof eller bånd. Der ydes ikke fortrydelsesret på bestillingsvarer som vores mosbilleder, som fremstilles efter bestilling.
Specialopgaver og andre varer der er tilpasset dine særlige mål og fremstillet efter ordre, kan ikke fortrydes når produktionen er sat i gang.
Dette accepterer du også når du accepterer tilbud fremsendt af Green Village.
Emballage og varens stand, når du sender den tilbage: Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
Reklamationsret
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Green Village. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vedlagsfrit på vort eller producentens værksted eller hos kunden afhængig af opgavens art. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.
Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Green Village inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen. Idet undladelse kan betyde forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Green Village’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Green Village.
Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Green Village, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. Testgebyret er 200 kr. pr. halve time inkl. Moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Green Village skal være forsvarligt indpakket. Green Village anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Green Village. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Er De i tvivl
Såfremt der måtte opstå tvivl, anbefaler Green Village, at de retter henvendelse til Green Village på info@greenvillagestudio.dk.
Persondatapolitik
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger.
For at du kan indgå aftale med os på Green Village, har vi brug for følgende oplysninger.
– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mail adresse
Vi foretager registeringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Green Village og opbevares i fem år, hvorefter oplysninger slettes. Når der indsamles personplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte i Green Village har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger opgivet til Green Village videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Green Village har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Green Village via e-mail info@greenvillagestudio.dk.
Cookies
På Green Village anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.